XX Convegno di Egittologia e Papirologia - Siracusa 2021 - Seconda Circolare

StampaEmail

Museo del Papiro Sicilia Egitto Loc 2021 resized

Siracusa, 30 settembre-3 ottobre 2021

SECONDA CIRCOLARE

PDF di questo documento Pdf 16x16 Crystal SVG

Abbiamo il piacere di confermare che il XX Convegno di Egittologia e Papirologia, promosso dall’Istituto Italiano per la Civiltà Egizia e organizzato congiuntamente con il Museo del Papiro “Corrado Basile”, avrà luogo a Siracusa da giovedì 30 settembre (mattina) a sabato 2 ottobre 2021 (pomeriggio). Domenica 3 ottobre (mattina) si terrà l’Assemblea generale dell’I.I.C.E.

L’attuale situazione epidemiologica ci consente di ritenere possibile lo svolgimento in presenza anche se è prevista una sessione in remoto per coloro che non possono viaggiare.

Coloro che intendano presentare un intervento in remoto sono tenuti a darne comunicazione al più presto e, comunque, entro domenica 8 agosto 2021 (museodelpapirosr@gmail.com ).

Proposte di comunicazione:

Per le comunicazioni sono previsti venti minuti, compresi alcuni minuti per il dibattito.

Si prevede, come di consueto, la pubblicazione degli Atti del Convegno.

 

Quota di iscrizione:

Non è richiesta la quota di iscrizione al Convegno ai membri dell’I.I.C.E. in regola con il pagamento della quota annuale 2021.

I partecipanti non iscritti all’I.I.C.E. sono tenuti a versare, entro il 10 settembre 2021, una quota di partecipazione di euro 50,00 (euro 30,00 per studenti e giovani studiosi) sul conto bancario intestato all’Istituto Italiano per la Civiltà Egizia, IBAN: IT 05 A030 69028871 0000 0010 378, causale: Iscrizione XX Convegno di Egittologia e Papirologia.

(Si chiede di inviare comunicazione dell’avvenuto versamento ai seguenti indirizzi:      )

 

Sistemazione alberghiera

La sistemazione alberghiera è a carico dei partecipanti. La quantità di alberghi, B&B e Case Vacanza a Siracusa, in particolare in Ortigia, è ampia. Tuttavia, l'Istituto Italiano per la Civiltà Egizia e il Museo del Papiro invitano i partecipanti ad effettuare la loro prenotazione alberghiera al più presto. Un ampio elenco di alberghi e B&B è consultabile via internet.

Sono state prenotate alcune camere in strutture alberghiere in Ortigia. Gli interessati possono effettuare direttamente la loro prenotazione, facendo riferimento a: Museo del Papiro

LA VIA DELLA GIUDECCA ORTIGIA B&B CHARME, Vicolo III alla Giudecca n. 4,

, tel. 0931 68446 - Struttura non dotata di ascensore.

- Camera singola € 65,00 a notte (compresa la tassa di soggiorno ed esclusa la colazione, non servita causa covid)

- Camera matrimoniale € 80,00 a notte (compresa la tassa di soggiorno ed esclusa la colazione, non servita causa covid)

HOTEL GARGALLO, Via Tommaso Gargallo n. 58, tel. 0931 464938 

Camere prenotate in opzione fino al 30 luglio 2021

- Camera singola: 100,00 euro a notte (compresa prima colazione)

- Camera doppia: 108,00 euro a notte (compresa prima colazione)

- Camera tripla: 128,00 euro a notte (compresa prima colazione)

La tariffa non include la tassa di soggiorno, al momento di € 1,50 p.p. (maggiori di anni 12) per le prime 4 notti.

HOTEL LIVINGSTON, Via Nizza n. 17, tel. 0931 463830   

Tel. 0931 463830

-Camera doppia: 130,00 euro a notte (compresa prima colazione)

-Camera doppia vista mare: 150,00 euro a notte (compresa prima colazione)

Trasporti

Dall’Aeroporto Fontanarossa di Catania è possibile raggiungere Siracusa utilizzando i seguenti servizi:

- Taxi

Si consiglia di prenotare il servizio presso la ditta convenzionata CONTAS Autoservizi di Siracusa, che può organizzare servizi con auto o minibus anche in modalità collettiva (cell. 337 887381,  ). Tariffe concordate: trasferimento da Catania aeroporto a Siracusa o viceversa con auto € 60,00 (massimo 3 passeggeri), con minivan € 100,00 (massimo 8 passeggeri).

Riferimento convenzione: Museo del Papiro.

- Autobus

AST http://www.aziendasicilianatrasporti.it . Partenza Catania Aeroporto Fontanarossa – Terminal Siracusa Corso Umberto (pressi Stazione FS).

(N.B. Orari di partenza e arrivo possono subire variazioni)

-  Treno

Collegamenti Aeroporto Fontanarossa di Catania – Siracusa su www.trenitalia.it.

Programma provvisorio:

 

Giovedì 30 settembre 2021

9:30                  Registrazione

10:30 – 13:00   Apertura del Convegno

                          Interventi

15:00 – 18:30    Interventi

Venerdì 1 ottobre

9:30 – 13:00    Interventi

15:00 – 18:30  Interventi

 

Sabato 2 ottobre

9:30 – 13:00    Interventi

15:00 – 16:30  Interventi e chiusura dei lavori

 

Domenica 3 ottobre

9:30 – 12:00    Assemblea I.I.C.E.

Comitato scientifico:

Corrado Basile (Museo del Papiro, Siracusa)

Giuseppina Capriotti (Centro Archeologico Italiano, Il Cairo)

Emanuele Ciampini (Università di Venezia)

Maria Cristina Guidotti (Museo Egizio, Firenze)

Rosario Pintaudi (Accademia Fiorentina di Papirologia e di Studi sul Mondo Antico)

Gloria Rosati (Università di Firenze)

Silvia Strassi (Università di Padova)

Comitato organizzatore:

Corrado Basile (Presidente dell’Istituto Internazionale del Papiro)

Anna Di Natale (Direttore del Museo del Papiro)

Gloria Rosati (Presidente dell’Istituto Italiano per la Civiltà Egizia)

Per maggiori informazioni:

www.museodelpapiro.itwww.iice.it

21 luglio 2021

Il Comitato organizzatore

 

________________________________________________________

 

 

XX Convegno di Egittologia e Papirologia

Siracusa, 30 settembre – 3 ottobre 2021

 

Scheda di iscrizione

La scheda di iscrizione, debitamente compilata e firmata, dovrà essere inviata

ai seguenti indirizzi e-mail:    

NOME    ___________________________________________________________________

COGNOME  ________________________________________________________________

Tel  _/cell. __________________________________________________________________

E-MAIL ____________________________________________________________________

ISTITUZIONE DI APPARTENENZA____________________________________________

TITOLO DELLA COMUNICAZIONE ___________________________________________

SOCIO I.I.C.E.: ______________________________________________________________

Data________________________Firma ______________________________________________

XX convegno di Egittologia e Papirologia - Siracusa 2021

StampaEmail

Siracusa, 30 settembre-3 ottobre 2021

PRIMA CIRCOLARE

Pdf Pdf 16x16 Crystal SVG

Abbiamo il piacere di annunciare che il XX Convegno di Egittologia e Papirologia, promosso dall’Istituto Italiano per la Civiltà Egizia e organizzato congiuntamente con il Museo del Papiro “Corrado Basile”, avrà luogo a Siracusa da giovedì 30 settembre a domenica 3 ottobre 2021.

Il Convegno sarà a tema libero per favorire la partecipazione, con la presentazione delle proprie ricerche, di giovani studiosi.

Sede del Convegno:

Museo del Papiro “Corrado Basile”

ex convento di Sant’Agostino in Ortigia

Via Nizza n. 14

96100 Siracusa

Tel. 0931 22100

Proposte di comunicazione:

Tutti i relatori dovranno presentare titolo e riassunto del loro contributo, la cui accettazione è subordinata alla valutazione da parte del Comitato scientifico.

Le proposte di partecipazione vanno inviate entro il 15 aprile 2021 al seguente indirizzo di posta elettronica: e dovranno contenere i dati del partecipante (nome e cognome, istituzione di appartenenza, indirizzo di posta elettronica cui trasmettere le comunicazioni relative al convegno, recapito telefonico), il titolo, anche provvisorio, e il riassunto del contributo.

Per le comunicazioni sono previsti venti minuti.

Si prevede, come di consueto, la pubblicazione degli Atti del Convegno.

 

Quota di partecipazione:

Non è richiesta la quota di partecipazione al Convegno ai membri dell’I.I.C.E. in regola con il pagamento della quota annuale 2021.

La partecipazione al Convegno sarà aperta anche a studiosi non iscritti all’I.I.C.E., i quali saranno tenuti a versare, su un cc bancario che sarà comunicato al momento dell’accettazione, una quota di partecipazione di euro 50,00 (euro 30,00 per studenti e giovani studiosi).

Partecipazione, sistemazione alberghiera e trasporti

Nella seconda circolare verranno forniti il programma preliminare, informazioni dettagliate sulle quote di partecipazione al Convegno e sui trasporti da/per aeroporto, una lista di alberghi e B&B ecc.

Comitato scientifico:

Corrado Basile (Museo del Papiro, Siracusa)

Giuseppina Capriotti (Centro Archeologico Italiano, Il Cairo)

Emanuele Ciampini (Università di Venezia)

Maria Cristina Guidotti (Museo Egizio, Firenze)

Rosario Pintaudi (Accademia Fiorentina di Papirologia e di Studi sul Mondo Antico)

Gloria Rosati (Università di Firenze)

Silvia Strassi (Università di Padova)

Comitato organizzatore:

Corrado Basile (Presidente dell’Istituto Internazionale del Papiro)

Anna Di Natale (Direttore del Museo del Papiro)

Gloria Rosati (Presidente dell’Istituto Italiano per la Civiltà Egizia)

Riepilogo scadenze:

  • Invio proposta di partecipazione, titolo e riassunto del contributo: entro il 15 aprile 2021
  • Comunicazione relativa all’accettazione o non accettazione del contributo: entro il 15 maggio 2021

Maggiori informazioni e dettagli saranno disponibili nei siti www.museodelpapiro.it e www.iice.it

Il Comitato organizzatore

  1. C. Basile, G. Rosati, A. Di Natale


 

XX Convegno di Egittologia e Papirologia

Siracusa, 30 settembre – 3 ottobre 2021

 

Scheda di iscrizione

La scheda di iscrizione debitamente compilata e firmata dovrà essere inviata entro il 15/12/2019

al seguente indirizzo e-mail:   

NOME    ___________________________________________________________________

COGNOME  ________________________________________________________________

Tel  _/cell. __________________________________________________________________

E-MAIL ____________________________________________________________________

TITOLO DELLA COMUNICAZIONE ___________________________________________

RIASSUNTO:

Data________________________Firma ______________________________________________

Per informazioni: tel./fax 0931 22100                                                                                                                        

EVOA 2019 The Stream of Tradition - Napoli 13-14.06.2019

StampaEmail

EVOA 2019 Logo

Università Napoli Logo

DIPARTIMENTO ASIA, AFRICA E MEDITERRANEO

Download PDF Pdf 16x16 Crystal SVG

Care colleghe, cari colleghi,

Scorse alcune settimane divorate per tutti noi dagli impegni didattici del primo semestre, ci permettiamo di somministrarvi una “iniezione di richiamo” relativamente all’adesione al convegno nazionale “Egitto e Vicino Oriente Antichi: tra passato e futuro”, che si svolgerà a Napoli, il 13-14 giugno 2019.

Vi ricordiamo che per questa occasione si è scelto un tema specifico, assai prossimo agli interessi di ricerca di molti fra di noi, ovvero “The Stream of Tradition”. La genesi e il perpetuarsi delle tradizioni in Egitto e nel Vicino Oriente antico.

Il convegno sarà aperto dalla introduzione di Simonetta Graziani, e da due lezioni magistrali di Carlo Zaccagnini e Adriano Rossi. Le comunicazioni, per un totale di 25 interventi di lunghezza non superiore a 10 minuti ciascuno, saranno inquadrate nell’ambito di cinque sessioni di lavoro dedicate a:

  1. le tradizioni tecnologiche;
  2. iconologia e iconografia;
  3. traduzioni e tradizioni;
  4. la trasmissione del sacro;
  5. le tradizioni imperiali.

Sono previste una tavola rotonda (Le tradizioni scrittorie extra moenia: l’allografia) e una sessione finale, (Eredità e prospettive degli studi) con interventi su invito (Storia del Vicino Oriente antico, Archeologia del Vicino Oriente antico, Egittologia, Assiriologia, Anatolistica, Ebraistica, Semitistica, Iranistica).

Coloro che intendono presentare una relazione per una delle cinque sessioni di lavoro sono pregati di inviare titolo e breve abstract di massimo 2000 caratteri spazi inclusi entro il 10 gennaio 2018. Gli autori delle proposte accettate dovranno mandare entro il 15 marzo 2019 il testo del proprio intervento, eventualmente integrato da slides, immagini, tabelle o quanto si ritenga opportuno. È prevista anche una sessione poster per la quale le proposte andranno presentate secondo le medesime modalità.

Il programma, la sede precisa del convegno e altre informazioni utili saranno forniti nella II circolare.

L’iscrizione al convegno dovrà avvenire entro il 15 marzo 2019 mediante la piattaforma disponibile al link:

iscrizione EVOA 2019

È previsto un numero massimo di 150 partecipanti.

Un cordiale saluto, 

Riccardo Contini, Bruno Genito, Simonetta Graziani, Giancarlo Lacerenza, Gianfrancesco Lusini, Andrea Manzo, Rosanna Pirelli

Università degli studi di Napoli “L’Orientale”

Dipartimento Asia Africa e Mediterraneo

Piazza San Domenico Maggiore, 12 - 80134 Napoli

Contatti:

29th International Congress of Papyrology - Università di Salento 28.7-3.9 2019

StampaEmail

 Congress Pap 2019 

Download Second Circular Pdf 16x16 Crystal SVG

Second Circular

Dear colleagues,

the Organizing Committee would like to thank all who have already enthusiastically enrolled to this edition of the Congress.

The opening of the 29th International Congress of Papyrology has been anticipated to Sunday July 28, at 5 pm, and will be in Teatro Apollo (Via Salvatore Trinchese, 13A), in the city center. Registration will begin on the same day in the nearby Castello Carlo V at 3 pm, where we will gather after the opening ceremony for a cocktail party. Registration will continue on Monday 29 at the University of Salento. 

Draft program

Jul 29 – Aug 2

morning and afternoon, 4 thematic contemporary sessions

Wednesday 31

free afternoon

Thursday 1  

Gala Dinner

Friday 2        

afternoon plenary session at Teatro Apollo

Saturday 3 

general AIP Assembly

Sessions will take place at University of Salento, Studium 2000 Building 6, in Via di Valesio, close to the Papyrological Museum.

Thematic sessions: will include individually submitted papers of no more than 15 minutes, followed by 5 minutes discussion.

Panels: are intended to focus on specific topics reserving a larger than usual part of their time for discussion. Proponents are invited to organize the speakers within the assigned time slot (1 hour and 50 minutes). Speakers are invited to submit a full version of their papers to the Organizing Committee () by July 15, to be uploaded on a page of the Congress web site accessible only to the Congress members. This will hopefully allow more in-depth discussions among the participants.

Workshops: are proposed for lectures on new editions or re-editions of texts and are intended to reserve a larger than usual part of their time for discussion, with presentations of no more than 10 minutes followed by 10 minutes discussions. The images and transcriptions of the texts to be discussed must be sent to the Organizing Committee () by July 15, to be uploaded on a page of the Congress web site accessible only to the Congress members. This will hopefully allow more in-depth discussions among the participants.

Posters: will be exhibited during all week. They must be 103 cm wide and 187 cm high.

Papers and posters must be presented in one of the following languages:

English, French, Italian and German. 

By February 15 the Organizing Committee will communicate the acceptance of the proposed papers, panels, and posters.

Accommodation

There are several hotels and B&B offering a variety of accommodation in the neighborhood of the Congress venue. The Organizing Committee has negotiated special rates for participants in some hotels, where several rooms have already been reserved. These reserved rooms will be available from mid-January until March 31. A booking procedure will be available on our web site by January 15.

We warmly recommend you reserve the rooms far in advance because the week of our Congress will be a high season period for Lecce and Salento region, which are very popular touristic destinations.  

Social events

Lecce is a very attractive Barocco style city. The local landscape, rural and maritime at the same time, is rich in natural, archaeological and architectural highlights. The Organizing Committee is planning social activities and excursions for the Congress week.

Sunday July 28 after the opening ceremony a reception will be held in Castello Carlo V, just a few steps apart, where a cocktail party will be offered by Centro Internazionale per lo Studio dei Papiri Ercolanesi to celebrate the 50th anniversary of its foundation. 

August 1 the traditional Gala Dinner will be held in Ex-Convento degli Olivetani, an amazing Barocco style location.

A short trip will be organized on Wednesday July 31 afternoon, to visit a museum in Galatone dedicated to Leonardo da Vinci. In 2019 the 500th anniversary of his death occurs.

Special exhibitions will be organized in Lecce, Florence and Naples.

In Lecce:

Studium 2000 buildings

  • “Soknopaiou Nesos Black & White and Beyond”
  • “Manuscripts of Terra d’Otranto”
  • “… dove la conoscenza si Mostra: rarità bibliografiche e documentarie dalla

Biblioteca ‘T. Pellegrino’ dell’Università del Salento” - Permanent exhibition of the Museo Papirologico.

Museo di Arte Sacra of the Monastero delle Benedettine:

  • A selection of rare parchments from the monastery archives

In Florence: Biblioteca Medicea Laurenziana “Tesori Letterari nei Papiri della Biblioteca Medicea Laurenziana” (August 1-31)

In Naples: Biblioteca Nazionale, Officina dei Papiri Ercolanesi, a selection of Herculaneum Papyri.

Excursions

The Organizing Committee is planning a few interesting tours within Lecce and other nearby towns for participants and accompanying persons. For details, please visit the web site (www.papycongress 2019.org). A booking procedure is available through the Registration Page and are managed by our event agency. Booking to the tours is mandatory by July 1 in order to be able to reserve guides and transportations. 

  • Saturday 3 afternoon, half day tour to Otranto
  • Sunday 4, full day tour to Valle d’Itria and Alberobello
  • Tours of Lecce Barocca and of Jewish Lecce with Italian and Englishspeaking guides.

Book exhibitors

Each exhibitor will be provided with: 1 table 1.60m x 0.60m, 2 chairs; electrical connection, Wi-Fi with Internet connection. Details about sending material, storage at the campus and setting up will be sent to confirmed exhibitors a month prior to the congress.

The registration fee for exhibitors is 300 € and includes all the above, plus a pass to participate to all activities of the congress, including the Gala Dinner.

Please send us an email at for any further detail or to register.

             

Important dates

February 28

Deadline for early bird fees

March 31     

Deadline to book one of the affiliated Hotels

June 30         

Third Circular

July 1             

Deadline to subscribe for tours

July 15          

Deadline for panels’ and workshops’ papers submission

July 20          

Fourth Circular

The Organizing Committee wish you a Merry Christmas and a Happy New Year!

Twelfth International Congress of Egyptologists (ICE XII)

StampaEmail

ICE XII

Download il PDF Pdf 16x16 Crystal SVG

Dear Colleagues,

On behalf of the Organizing Committee, we cordially invite Egyptologists across the world to participate in the Twelfth International Congress of Egyptologists XII (ICE XII), to be held in Cairo between the third and eighth of November, 2019.

ICE XII will be organized by the Egyptian Ministry of Antiquities.

President of ICE XII: Minister of Antiquities  

Secretary General of ICE XII: Secretary General of Supreme Council of Antiquities

Scientific committee (alphabetically)

 

Ola El-Aguizy

Professor of Egyptology, Cairo University (Chairman)

Laurent Bavay

Director, Institut français d'archéologie orientale au Caire

Galina Belova

Director, Russian Institute of Egyptology in Cairo

Louise Bertini

Director, American Research Center in Egypt

Giuseppina Capriotti

Director, Italian Archaeological Institute in Cairo

Rudolf de Jong

Director, Netherlands-Flemish Institute in Cairo

Irene Forstner-Mueller

Director, Austrian Archaeological Institute in Cairo

Artur Obłuski

Director, Polish Centre for Archaeology in Cairo

Laure Pantalacci

Professor of Egyptology - Representative of IAE

Mohamed Saleh

Professor of Egyptology, Ain Shams University

Stephan Seidlmayer

Director, German Archaeological Institute in Cairo

Hassan Selim

Professor of Egyptology, Ain Shams University

Christophe Thiers

Director, Centre franco-égyptien d’étude des temples de Karnak

Cornelius von Pilgrim

Director, Swiss Archaeological Institute in Cairo

Hoda Khalifa

Director of Scientific Office of  the Minister (Coordinator)

Organizing committee (alphabetically)

Ahmed Ebeid

Director of the Minister’s Office, MoA

Ali Ahmed Ali

Director of the Minister’s Technical Office, MoA

Nevine El-Aref

Deputy Editor in Chief of Al-Ahram Weekly

Mennat-Allah El Dorry

Post-Doctoral Fellow, IFAO and PCMA

Hisham Elleithy

Director of Center of Documentation, MoA

Basem Gehad

Minister’s Assistant for Human Resources, MoA

Noha Hafiz

Software and Application Developer, MoA

Mohamed Ismail Khaled

Institute of Egyptology and Ancient Studies, Wurzburg Univwesitat

Essam Nagy

Director of EES Office in Cairo

Hussein Refaai

Head of the Financial Sector, MoA

Eman Zidan

Minister’s Office, MoA

Mohamed Saad

Inspector of Antiquities, MoA (Coordinator)

Participants

As always, the Congress is an open forum for all branches of Egyptology. Participants, whether junior or senior scholars, are expected to present the highest standards of research. Kindly note that junior scholars will need at least a Master’s Degree (MA) or an equivalent degree in order to present either a poster or a presentation.

Please Note

Speakers and authors of posters must be members of the

International Association of Egyptologists (IAE)

- Professional or Student Membership only -

To join or renew IAE membership, please visit:

http://www.iae-egyptology.org/iae.php?site=how_to_join

ABSTRACTS SUBMITION IS NOW CLOSED

CONGRESS VENUE

The Congress will be held at the Marriott-Mena House Hotel, 6 Pyramids St, Cairo.

REGISTRATION & FEES

Early registration deadline: April 30th, 2019

Late registration deadline: June 30th, 2019

Fees for Egyptians

 

FULL REGISTRATION OR ATTENDANCE

 
 

University Professor

PhD

Students

MoA Employees

MoA Employees

Registered for

PhD

Guest Registration (Attendance Only)

Early registration deadline April 30th, 2019

EGP1000

EGP500

EGP500

EGP250

EGP800

Late registration deadline June 30th, 2019

EGP1200

EGP600

EGP600

EGP300

Fees for Non-Egyptians

 

FULL REGISTRATION

Guest Registration (Attendance Only)

 

Professional

Student

Professional

Student

Early registration deadline April 30th, 2019

$200*

$150*

$100*

$75*

Late registration deadline June 30th, 2019

$250*

$180*

$125*

$90*

* Or equivalent in Euros ()

FULL REGISTRATION FOR PROFESSIONALS (Egyptians and Non-Egyptians), includes:

  • Presenting a paper or a poster;
  • The option to submit your paper to the proceedings;
  • Attendance to all plenary and parallel sessions;
  • Congress welcome pack;
  • Morning and afternoon tea/coffee during the days of the Congress;
  • Social events;
  • Congress welcome and farewell dinner buffets.

REGISTRATION FOR ATTENDEES (Egyptians and Non-Egyptians), includes:

  • Attendance to all plenary and parallel sessions;
  • Congress welcome pack;
  • Morning and afternoon tea/coffee on the days of the Congress;
  • Social events;
  • Congress welcome and farewell dinner buffets.

FULL REGISTRATION FOR STUDENT (Egyptians and Non-Egyptians), includes:

  • Presenting a paper or a poster;
  • The option to submit your paper to the proceedings;
  • Attendance to all plenary and parallel sessions;
  • Congress welcome pack;
  • Morning and afternoon tea/coffee during the days of the Congress;
  • Social events;
  • Congress welcome and farewell dinner buffets.

To register as a student please send a copy of your student ID card along with your registration. Please note that student IDs will be checked during registration.

REGISTRATION FOR STUDENT ATTENDEES, (Egyptians and Non-Egyptians), includes:

  • Attendance to all plenary and parallel sessions;
  • Congress welcome pack;
  • Morning and afternoon tea/coffee during the days of the Congress;
  • Social events;
  • Congress welcome and farewell dinner buffets.

To register as a student please send a copy of your student ID card along with your registration. Please note that student IDs will be checked during registration.

GUEST ATTENDEES, (Egyptians only), includes:

  • Attendance to all plenary and parallel sessions;
  • Congress welcome pack;
  • Morning and afternoon tea/coffee during the days of the Congress;

PAYMENT METHODS

All amounts are payable in US Dollars or Euros. Registration fees must be paid via bank transfer.

Participants must pay all bank charges and on-line payment commissions. Only transfers until June 30th, 2019 can be accepted.

Written confirmation will be sent by electronic mail following registration.

Payment instructions (By Wire Transfer):

NAME OF THE BANK: Arab African International Bank - AAIB

BANK ADDRESS: Khaleel Agha, Qasr an Nile, garden city, Cairo Governorate

ACCOUNT HOLDER: Central Bank - Supreme Council of Antiquities

ACCOUNT NO. (EGP £): 9/450/87805/8

ACCOUNT NO. (US $): 4/082/17512/4

ACCOUNT NO. (EURO €): 4/082/17674/1

SWIFT Code: ARAIEGCXXXX / ARAIEGCX

IBAN: 6003364021 CBEGEGC XXXX

REF: NAME SURNAME + ICE2019

IMPORTANT REMINDERS

  • The bank wire transfer and other related fees have to be paid by the participant.
  • After sending your registration payment by bank wire transfer, scan the bank receipt and attach the PDF file in an email to:

 Subject: Payment NAME SURNAME

(Note: Fill in NAME SURNAME with your full name, so that we will be able to monitor your payment).

  • Full name
  • Transfer Date
  • Amount of the money
  • Attached a proof of the transfer (invoice, picture, screenshot or scan)

Participants from countries where bank transfers or on-line payments are difficult or impossible should contact:

If you need to cancel your registration, 60% of the registration fee will be refunded up to one calendar month prior to the Congress (October 1st, 2019). No refund will be granted if cancellation is made within one month of the Congress. Refunds may take up to six months after the conference.

Any transfer fees will be deducted from the amount.

PROVISIONAL PROGRAMME

Sunday November 3rd, 2019; 9:30-15:00 Registration

Sunday November 3rd, 2019; 15:00 Opening session and Keynote Lectures (TBA).

November 4th-8th, 2019; Working sessions. General Assembly of the International Association of Egyptologists.

Friday November 8th, 2019 evening: Closing session.

From November 3rd to November 9th, 2019: All participants will be offered free entrance to all open museums and archaeological sites in Cairo and Giza.

IMPORTANT DATES

June 12th, 2018: First Circular

June 19th, 2018: abstract submission opens

November 2018: Second Circular

October 31st, 2018: deadline for submitting abstracts

By January 15th, 2019 informing accepted authors

April 30th, 2019: deadline for early registration

June 30th, 2019: deadline for late registration

By September 2019: final announcement with complete program and participants list

CONGRESS PROCEEDINGS

All oral presentations and posters can be submitted to the conference proceedings, and will undergo peer review before they are accepted. Information for the proceedings will be released at a later time.

SECRETARIAT

Mr. Mohamed Saad - Ministry of Antiquities.

Address: 3 Al-Adel Abu Bakr St., Zamalek - Cairo - Egypt. Fax number: (+202) 02-7357073 - (+202) 02-27357239

We would appreciate disseminating this circular to any interested parties and through relevant networks.

Pagina 2 di 5

More Articles...